برنج های درجه یک ایرانی

برنج ندا چیست و چه خواصی دارد؟

برنج ندا یکی از برنج‌های ایرانی به شمار می‌آید که با تلاش محققان حوزه برنج در شمال کشور معرفی شد. برنج ندا در دسته برنج‌های پرمحصول قرار می گیرد. به طور کلی برنج ندا از نظر قیمت در دسته برنج‌های اقتصادی و مقرون به صرفه قرار دارد و از نظر پخت و عطر و طعم، کیفیت مناسبی دارد.
برنج ندا در مقایسه با سایر برنج‌های ایرانی مانند برنج طارم هاشمی و برنج صدری، عطر و بوی کمتری دارد. اما توجه داشته باشید که عطر و طعم برنج ندا، در مقایسه با بسیاری از برنج‌های خارجی همچنان بالاتر است.
رنگ دانه‌های برنج ندا سفید شیشه‌ای و شفاف است. برنج ندا پس از پخت، نسبت به سایر برنج‌های پرمحصول، مدت بیشتری نرم باقی می‌ماند.

قیمت کم برنج ندا نسبت به عطر و طعم قابل قبول آن، خرید آن را برای مکان‌هایی که نیاز به حجم زیادی از یک برنج ایرانی خوش پخت دارند، به گزینه ای مناسب و مقرون به صرفه تبدیل کرده است.

نکات مهم در نگهداری برنج ندا

اما شاید بپرسید که نکات مهم در نگهداری برنج ندا چیست؟ برنج ندا نیز همانند سایر برنج‌های ایرانی نیازمند مراقبت است تا از مشکلاتی مانند حشره برنج در امان باشد. برای مراقبت بهتر از برنج ندا،‌آن را در محلی خشک و سرد قرار دهید. رطوبت و گرما دو عامل اثرگذار در کیفیت و سلامت برنج ندا به شمار می‌روند.

همواره سعی کنید برنج ها را در محل‌های تاریک نگهداری کنید و تا حد امکان آن را از محل‌های گرم و مرطوب دور کنید.

توصیه می‌شود از کیسه‌های کنفی یا کیسه‌های پارچه ای برای نگهداری برنج ندا استفاده کنید. زیرا این نوع کیسه‌ها امکان ایجاد گردش هوا در بین دانه‌های برنج را فراهم می‌کنند.

جایگزینی بسیار عالی در مقابل برنج های خارجی که اصلا معلوم نیست این برنج های خارجی در زمین کشاورزی تولید می شوند یا در کارخانه های صنعتی

photo_2023-10-30_18-59-35
photo_2023-10-30_18-59-35 (2)
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *